Pierwsza kobieta maszynista w PKP Intercity.

Aleksandra Płusa to pierwsza kobieta w Polsce która poprowadzi skład PKP Intercity!

PKP Intercity zatrudnia obecnie blisko 1200 maszynistów. Teraz po raz pierwszy znalazła się wśród nich kobieta. Będzie ona mogła prowadzić zarówno nowoczesne pociągi PesaDART, jak i tradycyjne składy zestawione z lokomotywami oraz wagonami.

"Od kiedy pamiętam, z zaciekawieniem obserwowałam pracę taty i podpytywałam o wszystko. Fascynowały mnie lokomotywy, a także wyzwania i odpowiedzialność, jakie wiążą się z tą pracą.

W ośrodku szkoleniowym zobaczyłam dwie oczekujące kobiety. Odetchnęłam z ulgą, że nie jestem sama. Po chwili okazało się, że to osoby towarzyszące. Byłam jedyną kobietą, która zgłosiła się w rekrutacji. Myślałam, że nie mam żadnych szans."
  
 
Ola z koleją jest związana od dziecka. Od 35 lat, jej ojciec pracuje jako maszynista. Teraz córka postanowiła iść w jego ślady.